HBG premiärvann med 2-1 på Hökarängen ! !

Matchrapport 16 April
Omgång 1 Säsong 2007.



HBG Sportfånarna - The Ubiquitous 2-1 (2-1)

Uppställning: (med i matchen var även nyförvärvet Ulf,
som med bravur spelade på nästan alla platser under
matchens gång.)




Målvakt:
Anton B.

Backlinje:Roland,Pierre,Fredrik S,Jocke

Mittfält:Patrik(1 mål),Mats M.,Stoffe,Erik

Forwards: Martin(1 ass) Anders(1 mål)






image516

Bilden:Det var ett taggat HBG Sportfånarna
i nya gula Umbrotröjor, bild kommer efter
nästa match, som löpte in på Hökarängens BP.

För en gång skull fungerade belysningen till perfektion,
till tre sekunder efter att domaren lämnat planen då det
blev kolmörkt
.
Undertecknad fick ta det eftertraktade jobbet som burväktare,
vilket gick över förväntan.
Använde grävskopan ett par gånger, motade två frisparkar och
släppte förbi en retfullt välplacerad lobb.
Jag måste säga att från min plats längst bak såg det riktigt
bra ut.
Det var en hel del brunkarfotboll. Stoffe, nyförvärv från
Kärrtorp,sprang nog mest, ett par gånger rakt över motståndarna.
Men det var en mycket imponerande kämparinsats från hela laget.
Första målet kom till efter en nickduell mellan motståndarnas
målvakt och Martin.
Returen studsade ut till Anders som med en bredsida satte 1-0.
Andra målet såg ungefär likadant ut. Patrik sköt minst tre gånger
på målvakten innan bollen slant in. Innan domaren blåste för
halvtid lyckades Ubiquitos göra en reducering. Jag kom ut fel och
blev överlobbad.
I andra halvlek var spelet mer jämnt, men HBG körde i slutändan
över sina motståndare med vilja och målmedvetenhet.
Patrik sköt ett par rediga skott från sin kant som höll på att
smita in.
Skönspelet får väl komma med fler matcher men om vi spelar så här
inspirerat resten av säsongen så ser det bra ut.

Intressant observation:
Vid en frispark en bit utanför vårt straffområde ställde Anders,
Stoffe och Mats upp i muren, de såg identiska ut bakifrån med
gröna knickers och snaggade skallar, förutom den fallande
längdskalan.
Jag ser det som ett tecken på kommande framgångar.

Med hopp om fortsatt fantastisk fotboll !


Anton
image515
PS.
De som ska vara med nästa vecka måste anmäla sig till nästa
match så att jag vet hur många vi blir. Matchen är 23/4 och
börjar klockan 20.20
Min mejl är [email protected] men det går bra att
SMS:a till 0702982987 .

Kommentarer
Postat av: Lasse Öhlund

Jag är imponerad av hbg:s start på måndag kommer
jag ner och tar en lagbild innan mörkret faller !

2007-04-20 @ 16:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback