Svennis har bestämt sig-Hart är nummer ett i City !

MANCHESTER.
 
Sven-Göran Eriksson har bestämt sig i målvaktsfrågan.

Han tänker göra unge Joe Hart till förstemålvakt i Manchester City.

Därmed hamnar Andreas Isaksson i ett krisläge med tanke på fotbolls-EM i sommar.

Svennis, till Sportbladet:

Under onsdagen eller torsdagen kommer jag att kalla till mig Hart och Isaksson och redogöra för dem vad som gäller under resten av säsongen. En av dem blir utsedd till förstemålvakt, den andre får tyvärr nöja sig med att vara reserv.

Sportbladet erfar att reserven kommer att heta Andreas Isaksson.

Efter att ha stått i fyra raka ligamatcher får Isak kliva åt sidan när City tar emot Tottenham i kvartsfinalen i Carling Cup i kväll.

Det bytet var dock bestämt sen länge.

Under ett möte med pressen i Carrington i går lät Svennis först meddela att kvällens match skulle bli avgörande för hans kommande beslut.

Senare avslöjade han dock att han redan bestämt sig, att det inte spelar nån roll hur Joe Hart agerar mot Tottenham.

Ja...jo...jag har väl redan klart för mig vem jag ska välja. Men jag har alltså inte meddelat Andreas och Joe än, sa han till Sportbladet.

Enligt insatta källor i City kommer Svennis att satsa stenhårt på U21-landslagsmannen Joe Hart.

Den svenske seniorlandslagsmannen Andreas Isaksson kommer därmed att få en dyster vinter på reservbänken. En situation som varken han själv eller det svenska EM-laget kommer att må bra av.

Det är givetvis så att Svennis måste sälja Isaksson nu. Han kan omöjligt stanna här, sa Daily Telegraphs City-expert Tim Rich i går.

Svennis menar att det varit väldigt svårt att välja mellan klubbens tre målvakter (Kasper Schmeichel är trea) eftersom alla spelat så bra.

Det är inte mitt fel att det blivit så här, det är deras. De har varit för duktiga allihop, skojar han.

Men Svennis, måste du ha en uttalad förstekeeper? Kan du inte alternera mellan Isaksson och Hart som du gjort nu?

Helst skulle jag ha båda i målet samtidigt, ha ha.

Nej, allvarligt talat så tror jag inte det är en bra lösning att skifta mellan dem. En målvakt behöver känna förtroende och spela många matcher i sträck.

Joe Hart har totalt stått åtta matcher för City i höst, Kasper Schmeichel har stått i sju och Isaksson i fem.


Källa: sportbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback