Målrapport från svensklördagen ute i Europa !


Det var fullt av svensklag i farten under lördagen när ligorna drog i gång igen efter landslagsuppehållet. Bland annat var  Zlatan Ibrahimovic, Kim Källström, Johan Elmander och Andreas Isaksson igång. Här  kommentarer till matcherna.


La Liga
22.00
Real Murcia -Real Madrid 1-1

49 min: 1-1 De Lucas
9 min: 0-1 Robinho

Henok Goitom startar på Murcias bänk

Serie A
20.30
Inter - Atalanta 2-1 SLUT


91 min: Atalantas Simone Inzaghi kom in samtidigt som Zlatan och får nu lämna plan efter två gula kort. Det första för en protest och det andra efter en touch mot målvakten Cesar. Pinsamt av domaren.

88 min: Materazzi gör comeback efter skada - och säsongsdebut.
76 min: Ibrahimovic ersätter Suazo.
39 min: 2-1 Sergio Floccari
30 min: 2-0 Julio Cruz
10 min: 1-0 David Suazo

Zlatan startar på Inters bänk


20.00
Toulouse -Monaco 0-0 SLUT
Johan Elmander är inte med i matchtruppen för Toulouse. Jon Jönsson är skadad.

Nancy-Lille 2-0 SLUT
Ingen Emra Tahirovic i Lilles trupp.

Saint Etienne -Sochaux 0-0 SLUT
Lasse Nilsson fick aldrig lämna Saint Etiennes bänk

Caen -Bordeaux 5-0 SLUT
Kalle Svensson är fortfarande skadad för Caen

Ligue 1
17.10
Rennes-Lyon 0-2 SLUT

Alla tre svenskar spelade hela matchen.

47 min: Cheyrou tacklar Benzema fult - och den franske landslagsmannen bärs ut på bår. Cheyrou varnas.
21 min: Oerhört vackert mål av Ben Arfa som dribblar sig in i straffområdet och dunkar in bollen med vänstern.
21 min: 0-2 Hatem Ben Arfa
5 min: Hansson fäller Benzema - och det blir straff.
5 min: 0-1 Juninho, straff
Edman och Hansson från start för Rennes. Källström från start för Lyon.

Danmark
17.00
FC Köpenhamn-Odense 2-1

89 min: 2-1 David Nielsen
82 min: 2-0 Brede P. Hangeland
71 min: Antonsson ersätter Grönkjaer
59 min: Allbäck har bara varit inne på plan i fem minuter när han slår till.
59 min: 1-0 Marcus Allbäck
54 min: Allbäck ersätter Wurz
Varken Allbäck, Oscar Wendt eller Mikael Antonsson från start för FCK.


Premier League
16.00
Arsenal-Wigan 2-0 SLUT

85 min: 2-0 Tomas Rosicky
83 min: 1-0 William Gallas
54 min - Granqvist varnad.
54 min: Glöm tidigare uppgift om att Granqvist är utvisad. Något sådant har aldrig skett!
Andreas Granqvist från start för Wigan.

Birmingham-Portsmouth 0-2 SLUT
82 min: 0-2 Niko Kranjcar

34 min: Kingson gör en rejäl blunder på Muntaris skott som han låter rulla under sig...
34 min: 0-1 Sulley Muntari
Sebastian Larsson på bänken för Birmingham. Förre Hammarbymålvakten Richard Kingson vakar lagets mål.

Bolton-Manchester United 1-0 SLUT
75 min: Wilhelmsson ersätter Liverpool-lånet Guthrie.
71 min: Tevez missar en meter framför mål.
11 min: Anelka slår till efter Ivan Campos frispark.
11 min: 1-0 Nicolas Anelka
Wilhelmsson börjar på Boltons bänk

Manchester City-Reading 2-1 SLUT
94 min: 2-1 Stephen Ireland
44 min: 1-1 James Harper

10 min: Petrov följer upp på en stolpretur sedan Elano skjutit.
10 min: 1-0 Martin Petrov
Andreas Isaksson från start för City.

Middlesbrough-Aston Villa 0-3 SLUT
58 min: 0-3 Gabriel Agbonlahor
48 min: Mellberg slår in sitt första mål för säsongen - och med foten.
48 min: 0-2 Olof Mellberg
44 min: 0-1 John Carew

Olof Mellberg startar för Villa.

Bundesliga
15.30
Eintracht Frankfurt-Stuttgart 1-4 SLUT
90 min: 1-4 Cacau
57 min: 1-3 Thomas Hitzlsperger
49 min: 1-2 Roberto Hilbert
45 min: 1-1 Ciprian Marica
41 min: 1-0 Benjamin Köhler

Ingen Farnerud i Stuttgarts trupp.

Energie Cottbus-Werder Bremen 0-2 SLUT
83 min: 0-2 John Mosquera

75 min: Rosenberg ersätts av Mosquera.
63 min: Rosenberg ordnar straffen sedan han faller enkelt, enligt Kicker, efter en duell med Cvitanovic.
63 min: 0-1 Diego, straff
Rosenberg från start på topp med comebackande Ivan Klasnic.

Bochum-Arminia Bielefeld 3-0 SLUT
55 min: 3-0 Christoph Dabrowski
15 min: 2-0 Marcin Miecel
12 min: 1-0 Marcin Miecel

Concha från start för Bochum.

Källa:
www.fotbollskanalen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback