Porrkungen Berth Milton : Jag vill ta över AIK !

image1011
Bilden:Porrkungen Berth Milton är i full färd med att köpa in sig i AIK. Foto:Gunnar Seijbold

Senaste nytt från TT - ett litet urval   fre 2 nov 2007 kl 10:54  
  10:54 Porrkung köper in sig i AIK

Berth Milton, som äger porrimperiet Private Media Group, har köpt in sig i AIK Fotboll. Köpet uppskattas inte av klubben. Även Finansinspektionen är kritisk. Köpet har inte genomförts på ett korrekt sätt, hävdar de.


 

Berth Milton, 58, bor sedan länge i Barcelona där han driver sitt porrimperium Private. För TV3:s "Insider" berättar nu att Milton  håller på att köpa in sig i fotbollsklubben AIK.
Han ska den senaste tiden köpt stora aktieposter i klubben via en norsk bank.
- Jag bor ju i Barcelona och det vore jäkligt kul att äga ett svenskt lag, säger Milton i programmet.
Milton drar en jämförelse mellan spansk och svensk fotboll samt stämningen runt omkring.
- Det är inget bråk i Barcelona, trots att det är 100 000 på läktaren. Jag tror att jag kan få stopp på huliganismen, det behövs en ledartyp som vågar stå upp
- Jag tror att snorungarna lyssnar på mig. Fotboll är inte till för att slåss.
Berth Milton uppger att han äger tio procent av AIK i dag och att han siktar ännu högre.
- Min målsättning är verkligen att få ett inflytande, jag skulle vilja styra laget om det gick, säger han till "Insider".
- Men porrpengar är inte välkomna och jag får bara äga 49 procent.
AIK:s presschef Johan Wibäck vill inte kommentera Berth Miltons aktieinnehav i klubben.
- Vi kommenterar inte enskilda aktieägare, säger han till aftonbladet.se
- Vem som helst har möjlighet att handla aktier.


[email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback