Spaniens David Villa: Sverige är mer än bara Zlatan !

 

Villa tror på jubel mot Sverige.


Spaniens anfallsstjärna David Villa tror inte på underskattning av Sverige inför lördagens EM-kval. Blågult är inte bara Zlatan betonar Valencia-spelaren.
- Vi har sett videos av Ibrahimovic och vet hur farlig han är, men de har många fler spelare, säger han.

Den målfarlige Villa talar väl om Sverige och särskilt dess laganda. Men trots att Villa säger att Sverige inte bara är Zlatan nämner han inga andra spelare vid namn.

- De är fysiskt starka och några mycket spelare med mycket hög kvalitet, säger han till AS.

Men, han förväntar sig fortfarande att vinstsviten under 2007 är obruten efter matchen och att man får revansch för 2-0-förlusten på Råsunda förra hösten.

- Nu har vi två hemmamatcher som vi måste vinna för fansen och för oss själva. Efter vad vi varit med om tidigare måste vi börja göra rätt. Att vinna gruppen skulle vara ett plus.

Villa är en trolig startman i Madrid även om det är oklart om han blir ensam i anfallet eller om man startar med Raul Tamudo bredvid honom.

- Jag har vana av att både att spela ensam och att ha sällskap, menar han.

- Det är upp till tränaren. Han vet vad som är bäst för laget. Vi är lyckliga att ha spelar som kan ändra systemet och anpassa sig till olika positioner.

- Om jag är lycklig nog att spela, då vet jag att det finns mycket kvalitet bakom mig. Men det viktigaste är att gå ut och vinna och att gå till EM.


www.fotbollskanalen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback