IFK mot guldet - Mattias Bjärsmyr avgjorde mot AIK.


IFK Göteborg är i serieledning inför sista omgången efter 1-0 mot AIK. Men var den matchavgörande bollen inne? Ingen vet säkert, inte ens hjälten själv.

- Det är svårt att avgöra eftersom bollen är i luften. Plötsligt såg jag att alla sprang mot klacken så jag följde efter, men jag är inte hundra procent säker på att den var inne, säger Mattias Bjärsmyr.

Ingen kan med säkerhet säga om IFK Göteborgs boll var över mållinjen. Det var efter 18 minuters spel som mittbacken Bjärsmyr mötte en frispark med bröstet. Bollen gick mot mål och en liggande Daniel Örlund fick upp ett ben och rensade bort den.

- Jag såg att linjedomaren viftade till och då förstod jag att den var inne, berättar Bjärsmyr.

- Jag är inne i målet, men jag tycker inte att bollen är inne och man brukar känna om bollen skulle varit inne. Jag tyckte inte att den var det, säger AIK-målvakten.

IFK Göteborgs tränare Jonas Olsson hade svårt att göra en rättvis bedömning av målet.

- Jag kan inte uttala mig eftersom det är omöjligt att göra en bedömning därifrån som jag står. Det brukar jämna ut sig över en säsong, säger han.

Nu ansåg domaren Martin Ingvarsson att bollen var över mållinjen och därmed är IFK Göteborg i guldläge inför den sista omgången. Blåvitt har lika många poäng som tvåan Djurgården, men har fem mål till godo. Hur stor betydelse som Bjärsmyrs mål kommer att få i förlängningen återstår att se.

- Vi får väl se hur viktigt det är så småningom. Vilka möter vi i sista omgången? Är det på lördag?, säger en smått förvirrad matchhjälte.

På söndag spelas den avslutande omgången och då möter Göteborg Trelleborgs FF på Ullevi.


Källa: FotbollDirekt.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback