Kom till inebandyn i kväll klockan 20.00 i Ålgryteskolan !


Innebandy 2006
Bilden: Innebandygänget Per,Göran,Pierre och Andreas uppställda för en lagbild i Ålgrytehallen uti Bredäng.

Kära Sportfånar en liten reflexion och en motion till kommande årsmöte i HBG Sportfånarna!

Vi har en situation i klubben där vi har ett inomhusgäng i fotboll som vill träna/spela regelbundet även när seriespelet tagit slut. Vi har också ett snart pensionsmässigt gäng(ni vet vilka ni är ) som spelar innebandy på klubbens bekostnad och hyr Ålgrytehallen i Bredäng för rätt dyra pengar (läs okt-april).

Inte speciellt rättvist ! Dessutom så delar det upp föreningen i två delar.Varför skall initiativtagaren Erik och övriga
(kanske inte betalande medlemmar i dag men kan bli) - pröjsa hallhyran med eget kapital ?

Ett radikalt förslag från min sida är att vi försöker hitta en inomhushall där HBG Sportfånarna hyr två timmar-alternativet är där vi just nu huserar. Och att vi delar på tiden.

Det ultimata är att vi hittar en större hall typ som vi hyrde i Bredängskolan(Bredängs C) för många år sedan där det också fanns en bassäng om jag inte missminner mig. Västertorpshallen är ju också ett alternativ !

Och att vi antingen startar med Innefotboll 19.00-20.00 och avslutar med Innebandy 20.00-21.00 eller tvärtom.
Roligaste vore dock om man kan kombinera de båda disciplinerna för att få tillräckligt med deltagare för själva utövandet.

Jag är rädd för att vi gamlingar inte blir yngre med tiden och att våra juniorer försvinner ut på transfermarknaden och med detta faktum återväxten. Det är väl inget fel på PRO men HBG skall ju inte bara bestå av plus 50 eller ?

Lasse Ö /Medlem 01

Inomhusfotboll Mars 2007
Bilden: Erik Lindgren (stående längst t.h.) som är initivtagaren och eldsjälen bakom innefotbollen inom HBG.Nedre raden fr.v. Anders "Hatrick"Edqvist ,Lars-Erik Ohlsson och Pierre Navier. Tyvärr Erik har inte namnen på dina polare i övrigt. Foto: Erik Lindgrens kamera.

Kommentarer
Postat av: Berra

Fast du menar väl inte på klubbens bekostnad !!??!
Om vi är 10 stycken som spelar innebandy bara och betalar 500 spänn så är det mer än vad innebandyn kostar...??
ANNARS håller jag med dig !! Jag skulle mer än gärna lira en timme innefotboll innan innebandyn!!!

2007-10-25 @ 16:48:18
Postat av: Lasse Ö

Berra,jag blir tvungen att göra en pudel.Min avsikt med inlägget var att vi kunde slå två flugor i en smäll.Att alla föreningens medlemmar kunde samlas under samma tak Där inomhusaktiviteten skulle kunna bestå utav båda intresseområdenan typ innebandy + inomhusfotboll i ett uppdelat 2 timmarspass. Kanske i en större lokal med riktiga handbollsmål(fotboll). Jag har helt sonika i dag frågat idrottsförvaltningen vad det skulle kosta per timme typ ex Västertorpshallen
för HBG ?
Det var väl inte men mening att hacka på
oss äldre innebandy aktiva . Utan det viktiga är förstås att vi inte blir två föreningar så småningom !

lasse ö

2007-10-26 @ 05:55:25
Postat av: Berra

Ursäkten godtages !
Din huvudidé tycker jag låter jättetrevligt. Om det nu går att få ihop nånstans för en peng vi har råd med.
Det är bra med debatt !

2007-10-26 @ 09:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback