Förlust för HBG Sportfånarna och Hammarby i kväll !

HBG Sportfånarna - Åsens BK 1-3 (0-1)

Laguppställning från start:

Anton

Roland - Stoffe - Pierre - Björn

Ulf - Espen -  Erik -  Richard

Anders - Patrik

På bänken från start:

Jakob - Johan

HBG förlorade mot ett bra motståndarlag, som hade oförskämdheten att göra mål precis när vi hade fått igång lite flyt. Jag gillar inte att gnälla på domaren men tyvärr var han inte så bra som han varit tidigare. HBG är ett kämpande och fysiskt lag, men domaren ville att vi skulle spela knattefotboll. Nu står jag visserligen i mål, men det kändes definitivt som att han blåste sönder matchen för att stävja fult spel. Problemet är bara att det inte kändes fult, men som en tuff men schysst match.

image788
Bilden: HBG:s norrman Espen diskuterar  taktiken med Mats Månsson i paus.

Vi blir lite stressade på mittplan i första halvlek och Åsen kan göra mål tidigt. En hårt dömd frispark nästan nere vid kortlinjen går rakt in i mål. Jag skyller på ovana och nattbelysning. Rätt i mål gick den inte förresten, Stoffe rensade upp den i egen burgavel. I andra halvlek tog vi över spelet men vi lyckades inte rensa undan ett inspel ordentligt och Åsen kunde, inte helt rättvist, göra sitt andra för kvällen.

Reduceringen var en läckerbit. Vår nye norrman Espen drog iväg en totalt öppnande löpboll som Patrik sprang på och förvaltade väl. Femte målet för säsongen! En liknande boll från Erik höll på att bli mål men Åsens målvakt var med bra.

Deras 3-1 mål var inte heller dåligt. Jag hann tänka att jag skulle ha slängt mig när bollen passerade i hög fart.

HBG hade ytterligare ett par tre riktigt vassa chanser och oavgjort hade inte varit orättvist. Precis i slutet pressade Åsen på lite mer men tack vare inspirerat målvaktsspel och påpassliga backar som rensade mina returer blev det bara tre insläppta idag.

Nu är det uppehåll för landskamper nästa helg, Pierre ska utomlands för att träna upp ålänningarna i nattbad och vi ses alla igen den 17:e september.

Tid är 2020 och vi möter FC Happeryd.

Väl mött.

Anton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback