Domaren undrade om vi var från Helsingborg !

Matchrapport 2008-04-16 (Division 1 Södra)

Stockholm Finest - HBG Sportfånarna 1-0 (1-0)

 

Medverkande:

I mål: Anton

På plan: Anders, Andreas H, Björn, Erik, Mats, Patrik, Richard S, Pierre N, Roland, Ulf, Henrik, Ahlman, Stefan (plusen synnerligen kompetent spelare som antingen heter Pierre Morel eller Jonas Lindgren. Men eftersom att undertecknad har ett namnminne som begränsar till Carassius auratus så ber jag om ursäkt rättning till nästa matchrapport.)

 

 

Egentligen ska man kanske inte börja en säsong med att skylla på domaren. Speciellt inte när sagda domare verkar vara både kompetent, engagerad och ganska trevlig. När jag betalade hans avgift frågade han, med ganska mycket hopp i rösten, om vi som han var från Helsingborg. Han blev lite besviken när jag förklarade att HBG står för Hockey-Bockey-Gänget. Om det var anledningen till att han valde att blåsa straff i tredje minuten är ovisst men straffen var lika hårt dömd som den var slagen. 0-1 i baken innan Månsson knappt hade hunnit värma upp ordentligt.

Vi kämpade på och var förtjänta av minst oavgjort. Från min plats längst bak såg det ut som att vi ville lite för mycket och att flera sikten behöver lite kalibrering. Många hårda skott var på väg ut på Magelungsvägen. Defensivt var det bra. Jag var när att göra en ?Shabaan? som doktor Navier kallade det för, men situationen rädde upp sig. Planen är mindre än normalt vilket passar oss, dels för att det blir färre långa löpningar, dels för att det blir fler inkast. Inkast som Patrick bombade in med sedvanlig precision. Båda lagen hade i övrigt problem med inkasten. (Bollen ska bakom huvudet och släppas innan den passerar huvudet. Båda fötterna i marken!)

Tyvärr är planen inte bara kort utan även mjuk som sockerkaka och bucklig som Vasaknäcke. Jag hade rejält med mjölksyra i låren efter matchen, men å andra sidan är det betydligt skönare att slänga sig i en längdhoppsgrop än på betongen i Hökarängen. Överlag är dock den här planen betydligt sämre.

Allt som allt känns det som en bra start trots förlusten. Jag tror att vi kan klara oss bra i division ett. Nästa vecka möter vi Umeå United klockan 20.20.

 

Väl mött.

Anton

 

Ps. Vi kommer inte att spela någon match klockan 2130 i år. Det måste väl ses som ett framsteg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback