Ishizaki vill tillbaka till AIK

På måndag gästas Elfsborg med Stefan Ishizaki av hans förra klubb AIK. Nu berättar han om sina långsiktiga planer. - Råsunda känns fortfarande på något sätt som min hemmaplan, och jag vill tillbaka dit någon gång, säger han.
Stefan Ishizaki var länge en av publikfavoriterna i AIK dit han kom som tonåring från Rågsved. Via norska Vålarenga är han nu i Elfsborg som på måndag får besök av hans gamla klubb.

- AIK är väl mer favorittippade en vad vi är i dagsläget. Men jag hoppas att publiken får se en bra match som vi går segrande ur, säger han till Fotbollsverige.

Stockholmaren har funnit sig väl tillrätta i Borås.

- Nu har jag bott här i två år och och trivs väldigt bra, har koll på stan nu. Första året var jag hemma i Stockholm en del men på senare tid har jag knappt varit där alls.

Men på längre sikt finns planen på ett återvändande till Solnas stolthet.

- Råsunda känns fortfarande på något sätt som min hemmaplan, och jag vill tillbaka dit någon gång. Men först vill jag ut på en proffssejour.


Källa:www.fotbollskanalen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback