Torsk mot Inzo i kväll 1-3

 

HBG Sportfånarna – Inzo 1-3 (0-0)


Laguppställning från start:

Anton

Ulf – Jocke– Pierre N– Björn

Paul M – Pierre M– Henrik – Richard

Anders – Patrik


På bänken från start:

Roger, Andreas, Stefan


HBG som haft god form innan och efter sommaruppehållet fick tyvärr se sig besegrade av Inzo. Det var jämnt men de hade fler målchanser och resultatet var inte orättvist. Vi besegrade dem med 4-1 i första matchen och den här gången hade de flytet. Första halvlek var mållös. Andra halvlek öppnade med en straff som jag faktiskt räddade. Dåligt slagen nästan mitt i målet till höger. Mitt på låret tog bollen och returen nickades i famnen på mig. De rann igenom två gånger på vänsterkanten och spelade bra inspel mot mitten som resulterade i 1-0 och 3-1. Emellan hann Roger knoppa in ett inlägg från Andreas och Inzo kontra in 2-1. Där blev jag lite för stillastående och backade i princip in i målet.


Dagens ljuspunkter var bland annat bröderna Morel där lillebror(?) Paul gjorde debut på högerkanten. Franska talanger i HBG är något vi är kända för,  eller vad säger Navier? Vi slet men fick inte riktigt koll på mittfältet och Inzo var taggade till tänderna.


Vi möter Torpedo Kaliningrad nästa vecka. De har dock lämnat in två WO den här säsongen och dök inte upp efter oss idag. Så jag ska kolla med Korpen om det blir match. Jag mejlar ut och meddelar på bloggen om det blir inställt. Annars är starttid klockan 18.

Rättning: Förra veckan skrev jag att Jocke var med. Det stämmer inte, det var Stefan som spelade på mittfältet. Jag ber om ursäkt.


Väl mött.

Anton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback