Bruno Ohlzon matchhjälte när Bajen Fans vann mot Järna!

Tjaba,Sportfånen....


I lördags kväll var jag och min AIK-fru i Scaniarinken eller AXA Sportcenter tror jag det heter. För mig var första gången sedan 1982 då Hammarby vann avgörande match mot SSK i kvalserien och gick upp i elitserien för första gången.

Bilden:Stor matchhjälte blev veteranen Bruno Ohlzon (längst fram t.h.) som med två hederliga dragskott avgjorde i slutet av matchen.

Bilden:Nu var det Bajen Fans Hockey som hade bortamatch i div. 4 västra mot Järna. Bajen har ju krossat allt motstånd så här långt i serien men nu mötte de helt plötsligt ett helt annat motstånd. 1-1 i paus blev till slut 5-2 till Bajen.

Bilden: En "bajen-streakare" förgyllde kvällen då Bajen mötte Järna i den flyttade matchen i Div 4 på AXA Sportcenter i Södertälje. Publiktrycket blev för stort för Järna och Ljungbackens IP (som tar 500 personer) I vanliga fall brukar det vara gratis att kolla in Järna SK .Men nu blev det det ett extra tillskott för båda klubbarna i kassakistan.Det kanske blev en och annan "gryn"korv också antar ansvarige utgivaren.


Division 4 : Stockholm västra



Hade/Janne Asplund och A(IK)nette

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback