Ingen comeback för "Nebo" i AIK

Nebojsa Novakovic kommer inte att fortsätta som assisterande tränare i AIK.

Bilden:På måndagen blev det klart att Christer Swärd,59 tillsammans med Andreas Alm, får rollen som assisterande tränare till huvudtränaren Mikael Stahre.


Swärd kommer närmast från Svenska Fotbollförbundet där han arbetat som riksinstruktör och talangutvecklare i Värmland och Västergötland.AIK:s sportchef Björn Wesström menar att Swärd "har en god analysförmåga samt en fördjupad kunskap om momenten offensiva och defensiva fasta situationer".
- När Mikael Stahre ringde mig och beskrev min roll i teamet blev jag såväl nyfiken som glad. Dels för att få jobba i en toppklubb som AIK, dels för att Micke vill nyttja den erfarenhet jag fått genom mitt arbete på Svenska Fotbollförbundet, säger Christer Swärd till AIK:s hemsida.

Källa: www.aik.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback