Max von Schlebrügge,30 klar för danska Bröndby !

-max

Bilden: Nu är det klart. Max von Schlebrügge, 30-årig försvarsspelare, har skrivit kontrakt med danska storklubben Bröndby.
Foto: Bröndbys hemsida


- Der var flere interesserede, men for mig var det Brøndby der var og er mest interessant. Jeg ved, at klubben har været interesseret noget tid og kender mig som spiller, og jeg kender jo, som alle andre, Brøndby IF som en af Skandinaviens vassaste klubbar.


Den förre Hammarbyspelaren lämnar Anderlecht för en tillvaro i den danska fotbollsligan, enligt kontraktet under fyra år.

Danskarna har velat ha svensken tidigare. Men då valde Schlebrügge den belgiska klubben där det dock inte blev någon succé. Han lyckades inte ta tillbaka sin plats i laget efter en skadeperiod.

Nu blir det en ny utmaning:

-Det fanns flera intresserade klubbar, men för mig var det Bröndby som var mest intressant. Klubben känner mig som spelare och jag känner Bröndby som en av Skandinaviens ledande klubbar, säger Max von Schlebrügge till nyhetsbyrån Ritzau.

Han är inte orolig över lagets knackiga säsong:

-Att Bröndby ligger nia i ligan betyder inget i det stora hela. Alla klubbar får sådana perioder, vi är snart med i toppen igen.

Källa: 
http://www.brondby.com/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback