HBG är starkt i år - Sportfånarna-Stockholm Finest 3-2 (1-2)

­­Matchrapport 2008-04-16


(Division 1 Södra)


HBG Sportfånarna - Stockholm Finest 3-2 (1-2)


Medverkande:

I mål: Anton

På plan: Anders, Andreas H, Björn, Erik, Patrik, Richard S, Pierre N, Pierre M, Roland, Stefan, Jonas, Jocke, Roger


En riktig grismatch utspelade sig på Hagsätra BP idag klockan 1800. Den innehöll det mesta, inklusive en kort regnskur. Vi spelade inte lika bra som vi gjort tidigare men viljan var det inte fel på den här gången. Det började jämnt men Finest tog ledningen efter en hörna som orsakades av dåligt uppspel från undertecknad. Ännu sämre kommunikation mellan mig och mittbackarna ledde till ett distinkt nickmål. Surt men inte orättvist. Vi hade ungefär lika många chanser som motståndarna, men fick aldrig riktigt tag på bollen ordentligt på mittfältet. Därför var det skönt när Rickard slog en löpboll till vår målkung Patrik som spurtade längs högerkanten och sin vana trogen lade in bollen från liten vinkel. Det böljade lite och vi kom in ordentligt i spelet innan Finests forward gjorde en stark insats och kämpade sig ifrån två av våra backar och lade in bollen. Återigen svagt ingripande av mig. Borde ha gått ut och täckt av bättre men hamnade på hälarna. Halvtid i underläge, men vi spottade upp oss till andra. I ett pressat läge i backlinjen slog Stefan en kylig crossboll som Jocke nickade in. En annan hade dragit ut bollen i skogen vid en sådan situation, men vår nye mittfältsmotor prickade istället Jocke och vi hade kvitterat. Sen var det inte vacker fotboll fram till sista minuterna då vi får en av ganska många frisparkar från vänster. Stefan slår in bollen mot mål och efter viss villervalla trycker Patrik in segermålet. Förlösande, jätteskönt och inte helt rättvist. Vi håller emot en anstormning sista minuterna och går upp till andraplats i tabellen.


Väl mött.

Anton


PS. Vi har svårt att få ihop lag till på måndag så jag kommer be att den flyttade matchen flyttas igen fram till hösten istället. Det borde inte vara några problem men jag hör av mig när jag har fått flytten bekräftat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback