Dansk målvakt tar över i IFK Göteborg


image918
Bilden:I dag gjorde IFK Göteborg klart med Kim Christensen. En bra värvning för Blåvitt, menar Erik Hamrén som följt Christensen under sina fem år i Danmark. Foto:Rolf Andersson /www.svenskabild.se


- Vi kollade själva på honom förra sommaren, säger Hamrén till FotbollDirekt.com

Ålborgs tränare Erik Hamrén laddar just nu för helgens omstart i danska ligan. Men den förre Örgryte-tränaren följer även med vad som händer i svensk fotboll och har inte missat IFK Göteborgs senaste värvning, Kim Christensen från Nordsjälland.
- Han har jag god koll på. Det är en bra målvakt med många goda egenskaper. Han är särskilt bra med fötterna. Jag tror han spelade ute länge innan han blev målvakt, säger Hamrén.

Faktum är att Christensen i dag kunde haft Hamrén som tränare. IFK-förvärvet var aktuell för Ålborg förra sommaren.
- Han var en av de målvakter vi tittade på. Men i slutändan valde vi att satsa på Karim Zaza som vi hämtade gratis från Tyskland.

Hur väl ansedd är Christensen i Danmark?
- Han är respekterad men tillhör inte det verkliga toppskiktet. Där har vi FCK:s (Jesper Christiansen), Bröndbys (Stephan Andersen) och vår målvakt. Sen kommer Christensen där bakom, runt fyra, femma, sexa i ligan.

Men du anser att IFK gjort ett bra köp?
- Ja, det tycker jag. Jag vet inte vad de haft för alternativ. Men om uppgifterna om 2 miljoner stämmer har de fått en bra målvakt för pengarna.


Källa:FotbollDirekt.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback