Fotbollslivet leker för Eguren i Villa Real

Fotbollslivet leker för Hammarbys utlånade Sebastián Eguren. Mot Barcelona låg han bakom vinstmålet.
- Självklart vill jag stanna här, säger han till Hammarbyfotboll.se   

Sebastián Eguren har gått från Allsvenskan till att möta Barcelona på Camp Nou. Och han har gjort det med den pondus som karaktäriserade uruguayanen under hans tid i Hammarby.

På söndagen spelade han fram Tomasson till hans vinstmål i matchen mot ligatvåan Barcelona.
- Jag passade till Cazorla och såg att jag hade en öppen yta att springa på bakom deras backlinje. Väggpassningen tillbaka från Cazorla kom precis i rätt ögonblick så att jag slapp stå offside.

- Sen var det bara att slå in den till Tomasson som förvaltade på bästa möjliga sätt.

I ligatrean Villarreal har han snabbt fått förtroende och är numer bofast i startelvan. I söndagens match var hans uppgift att plocka bort Ronaldinho och Iniesta - ett jobb han klarade föredömligt.
- Speciellt under första halvlek där Ronaldinho inte fick röra bollen så mycket, säger han.

Sebastián Eguren har vunnit en plats i Hammarbys supportrars hjärtan och kärleken är besvarad.
- Det mest otroliga i söndags var när jag tittade upp på läktarna under uppvärmningen och såg en liten Hammarbyflagga. Sedan när jag tittade tvärs över till andra sidan såg jag en till.

- Kan du förstå min känsla i ett sånt ögonblick? Jag kände mig så stolt över de supportrar som var där och visade sitt stöd. De fick mig att tänka på Söderstadion. Till de som var där vill jag av hela mitt hjärta hälsa ett stort tack för stödet, säger han till Hammarbyfotboll.se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback