HBG vann med 4-1 mot Inzo i kväll !


HBG Sportfånarna-Inzo IF 4-1 (2-0)

Laguppställning från start:
Anton
Roland -Pierre N -Ahlman - Fredrik
Ulf - Pierre M -Stefan -Björn
Martin -Patrik

På bänken från start:
Anders

Gudarna var på HBG:s sida idag. Men vi fick inte turen gratis, vi betalade ordentligt med slit och svett. En nykomponerat mittfältslås bestående av Pierre M och Stefan slet som djur och gjorde ett mycket bra jobb med att hålla bra press. Hela laget slet ordentligt och för en gång skull betalade det av sig.

Vi öppnar med att hålla hög press, den lilla planen passar vårt spel då mindre ytor gör att vi kontrollerar matcherna. Vår svaghet är väl närmast att vi blir lite ivriga och släpper iväg för kontringar ibland.

Ganska tidigt i matchen gör Ulf mål med en riktig luftpastej som dyker och går ner bakom Inzos målvakt som var mer än lovligt stirrig. Inzo pressar på men kommer inte till några riktigt farliga avslut. Undertecknad har mer att göra än sist men inga jättestora räddningar. Ett halvfriläge lyckas jag slå bort med högerhanden men annars har vi bra koll. Mitt i pressen vänder spelet och Pierre M prickskjuter målvaktens vänstra stolpe från vänsterkanten. Patrik är påpassligt framme och stöter i returen. 2-0 i halvtid. Inte helt orättvist med ledning.

Andra halvlek fortsätter med högt bollinnehav från Inzo men med stabilt back- och mittfältsspel från oss kommer de ingen vart. En kontring rycker de ifrån och jag tappar bollen mellan benen men inte värre än att jag kan vända mig om och lägga vänsterlabben på kulan. Hela handflatan över bollen säger jag, icke säger domaren och godkänner att Inzoforwarden sparkar bollen ur handen på mig. 2-1 är dock rättvist sett till matchbilden.

Hursom helst, trycket ökar på HBG. Jag räddar en boll med ansiktet när den studsar snett i sanden. Men vi är ruggigt stabila i försvarsspelet och istället för kvittering dunkar Anders in ett av Patriks monsterinkast på uppstuts. En överskruvad boll som går över målvakten och borrar sig in i bortre burgaveln. Martin har däremellan en boll som går i ribban och ner på mållinjen och sedan ut igen. Ytterligare press men Inzo har inte ställt in siktet helt och med mindre än fem minuter kvar slår Patrik ett Beckhaminlägg från höger och dagens tvåmålsskytt Ulf knoppar in den med skallen. Slutforcering från Inzo som vi klarar av genom uppoffrande spel från hela laget. När matchen blåses av har vi vunnit med 4-1, siffror som skulle kunna vara högre men överlag rullar bollen vår väg i dag.

Väl mött nästa vecka.
Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback