AIK öppnar för "Nebo": "Jag är hoppfull"


Bilden:Nebojša Novakovic i närkamp med Winston Bogarde när AIK spelade mot FC Barcelona i Champions League hösten 1999.


 
AIK tror att en lösning närmar sig med Nebojsa Novakovic. Både sportchefen Björn Wessström och tränaren Mikael Stahre kan tänka sig Novakovic i samma roll som tidigare. Mikael Stahre vet vad han vill och inte vill kring vem som får platsen vid hans sida.

- Jag har en tydlig inriktning kring hur jag vill ha det. Jag hoppas det ska vara löst den här veckan.

Beskriv din och Novakovics relation?

- Bra. Vi känner varandra bra. Vi har haft mycket med varandra att göra, jag har den största respekt för hans erfarenhet och kunskaper. Jag ingick dessutom i AIK:s tränarledning 2006 tillsammans med Nebojsa och Rikard (Norling).

Björn Wesström igen: Du tror på en lösning med Novakovic om en framtida roll i AIK?

- Jag är hoppfull om att han blir kvar. Det viktiga är att det utvecklar både honom och AIK.

Hur viktig är Nebosja Novakovic för AIK?

- Han är oerhört viktig. Vi är angelägna om att få ha honom kvar. Han har gjort fantastiska saker för AIK.

Med tanke på alla snabba förändringar i AIK så blir det väl extra viktigt att behålla historiskt, för AIK, viktiga personer i organisationen?

- Ja. Så är det.

 

Källa:FotbollDirekt.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback