Ett brev från Mats Rubarth till Sportfånen


Bilden: "Det är med både stor sorg och tillförsikt jag lämnar det AIK som varit mig kär i 8 fantastiska år. Känslan är vemodig men beslutet känns bra och jag ser fram emot ett nytt kapitel av mitt liv.

Det finns så många fina minnen jag tar med mig från min tid här. Bara att få ta på sig den svarta AIK-tröjan och flanera in på planen medans 25 000 hängivna fans skrålar "Å vi e AIK" i varierande tonarter är belöning nog.

Att sen få uppleva alla underbara derbymatcher (bl a 5-2-matchen mot Bajen och 3-3-upphämtningen mot Dif), Uefacupmatcher och en massa annat är få förunnat.

Jag fick, tro det eller ej, vinna den interna skytteligan 2003 och samma år tackla/sparka mig bort från ett dubbelmöte med Valencia. Ett svängigt men roligt år.

Den trista degraderingen 2004 har vänts till ett positivt minne. Samma år fick jag också göra debut och i samma match min avskedsmatch för det svenska c-landslaget. Att sedan få vara med att föra AIK upp till finrummet igen året efter var fantastiskt kul. Och med lite tur så hade jag och alla AIK:are kunnat stoltserat med en så sjukt efterlängtad guldmedalj anno 2006 runt halsen. Alla dessa saker gör mitt hjärta fyllt av både glädje och stolthet.

Jag vill passa på att lämna ett stort tack och mycket kärlek till alla underbara fans som följt AIK under alla dessa år jag varit i klubben. Utan er hade detta avsked skett betydligt tidigare.


Vi ses/Mats Rubarth

Källa.www.aik.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback