Mikael Stahre presenterad som ny AIK-tränare

Bilden:Det är en dröm som går i uppfyllelse att leda AIK. Jag ska jobba stenhårt för att skapa en bra verksamhet som utvecklar individen samt laget och det är det som ska ge oss resultat, säger Mikael Stahre.Rikard ändrade ofta startelvor och spelsystem. Hur ser du på det? Jag kan bara prata för mig själv och för mig är kontinutet viktig. Jag har en utgångsuppställning som är 4-4-2. Det är den filosofin jag har.



33-årige Mikael Stahre kom till AIK inför säsongen 1998 som tränare för klubbens P16-lag. Säsongen 2000 blev han assisterande tränare för Utvecklingslaget, vars chefstränare var Rikard Norling. När Rikard lämnade AIK för Väsby IK tog Mikael över ansvaret för U-truppen och behöll den positionen under fyra år. 2004 lotsade han AIK:s juniorer till både serieseger och SM-guld. Säsongen 2006 var Mikael assisterande tränare för AIK:s A-lag när laget som nykomlingar i Allsvenskan var oerhört nära att vinna SM-guldet. 2007 tog Mikael över FC Väsby United tillsammans med Björn Wesström och tog direkt laget till Superettan samt till semifinal i Svenska cupen. I Superettan 2008 slutade Väsby på nionde plats i tabelllenJag har en utgångsuppställning som är 4-4-2. Det är den filosofin jag har.

 

 

Tränarkarriär:


Gröndals IK (pojklagstränare) 1990-93
Hammarby IF (P16) 1994-97
AIK (P16) 1998-99
AIK (U-laget, assisterande) 2000-01
AIK (U-laget) 2002-05

AIK (A-laget, assisterande) 2006
FC Väsby United (A-laget) 2007-08


Mikael har även varit ansvarig tränare för Stockholms distriktslag 1998-2000.

 

www.aik.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback