Så jag tar farväl å stora tårar rullar på min kind.......


Bilden:Byggjobbarna visste inte vad de skulle göra av målen.Det enda som återstår utav HBG:s anrika tränings och matcharena Långbro IP som nu är ett nytt bostadsområde. Foto:Lars G Öhlund

....Nu är det slut på gamla tider . Nu går Långbro IP i himlen in.............
Denna gräsplan har varit våran uti många herrans år.....men nu e de slut på det för nu ska Långbro IP bort...............
Denna gräsplan har varit vår och det har nog satt sina spår................

Bilden: HBG:s omklädningsrum är det som finns kvar av fotbollsarenan.....

Så jag tar farväl å stora tårar rullar på min kind.......

Fotnot/Källa: Wikipedia.Org:1902 beviljade stadsfullmäktige i Stockholm medel för att bygga ett kommunalt sinnessjukhus vid Långbro gård och 1904 fick Arkitekt Gustaf Wickman(bilden) medicinalstyrelsens uppdrag att rita det nya sjukhuset. 
Text o Bild: Lars G Öhlund 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback