Revbenskadad Forsberg missar landskamper


Bilden:Ishockeystjärnan Peter Forsberg spelade inte i Modos bortamatch mot Djurgården på torsdagskvällen. Modo skrev på hemsidan att ”Foppa” har en skada på överkroppen och att det är oklart när han kan spela igen.


Senare på torsdagen bekräftade Forsberg att det handlar om en revbensskada.

– Jag har spelat de två senaste matcherna på smärtstillande sprutor och det går inte längre. Jag behöver vila någon vecka, säger Forsberg till Expressen på nätet.

Det blir inte heller något landslagsspel i Channel one cup i Ryssland om två veckor. Truppen dit tas ut på måndag.

– Jag pratade med Bengt-Åke (Gustafsson, förbundskapten) i går och informerade honom om att jag inte kan vara med. Hade jag varit frisk hade jag räknat med att ställa upp om jag blivit uttagen.

För Modo är det så klart ett stort avbräck, eftersom Forsberg gjort 15 poäng på åtta matcher. När han är tillbaka är fortfarande osäkert.

– Vi får se, men knappast till lördagens hemmamatch mot Färjestad, säger Forsberg.


Källa:TT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback