Stjärnorna vill ha ledigt – ber om att få gult kort!


Bilderna:Uppgifterna kommer från Steve Bennett, en av ligans mest välrenommerade domare.– En fuskande jävel, säger han om en av de utländska stjärnorna.

Tre internationella stjärnor i Premier League pekas ut för att medvetet ha dragit på sig kort – bara för att få vara lediga.Det är News of the World som i hemlighet spelat in ett samtal mellan tidningens reporter och domaren. Under samtalet nämner Bennett klart och tydligt minst tre fall med internationella stjärnor som tacklat fult, och därmed sett till att dra på sig så många gula kort att de blivit avstängda, eller ett rött kort så att de skickas av planen direkt.


Ledigt över jul

 

Spelare 1: Före matchen bad han Bennett att få ett gult kort, så han skulle komma upp i fem kort och därmed bli avstängd. Anledningen: Han ville åka på semester med familjen.

– Han kom till mig i omklädningsrummet och sa ”jag behöver ett gult kort till”. Så jag gav honom ett gult kort men då sa han ”nej, nej, nej, på planen!” berättar Bennett under samtalet


Spelare 2: Ville få ledigt över jul och gjorde därför en idiottackling som gav honom hans femte gula kort i rad, enligt Bennett.

– När man ser tacklingen tänker man bara varför han gjorde så för.


Spelare 3: Ville slippa ifrån en match mot ett motståndarlag långt borta, på en arena han inte tyckte om. Drog på sig en utvisning, och slapp. – Han sa till mig att han inte ville spela den där matchen, säger Bennett.


Under samtalet fortsätter Bennett med att anklaga flera utländska spelare.

Han säger:


 

– Jag säger bara att fler utländska spelarna gör så här mer eftersom de inte är vana att spela matcher över jul. Över hela Europa har man ju uppehåll då. Premier League kommer att fråga ut Steve Bennett om tidningens uppgifter.


Källa:News of the World


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback