AIK:s Mendes vill till Kalmar FF


Bilden:Kalmar släpper två av sina brassar – men kan värva en nygammal. Daniel Mendes vill lämna AIK och känner sig väldigt sugen på att flytta till Småland.


- Min agent har kontakt med en svensk och några brasilianska klubbar. Jag vet faktiskt inte om det är Kalmar FF, men det skulle vara jätteroligt att flytta dit igen, säger Mendes till tidningen Östran.

Han har hållit till i Solna de två senaste säsongerna men tycker att den täta konkurrens som råder gör det lämpligt för honom att söka sig bort.

- Innan vi hade semester pratade jag med AIK om det. Jag har ett år kvar på mitt kontrakt, men samtidigt har AIK sex anfallare i laget så vi är mer eller mindre överens om en flytt.

Samtidigt skriver Barometern att KFF:s Ricardo Santos och Marcel Sacramento är nära varsin utlåning till Jönköpings Södra.

Daniel Mendes återvänder därmed till klubben han spelade för en säsong året 2003.


Källa:Östra Småland
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback