Charlie Davies kan lämna Bajen i januari


- Jag känner mig redo att gå vidare, och inte bara för att målskyttet fungerar eller för att slå mig i landslaget, säger Charlie Davies,22  till webbsajten Soccer America.


Inget missnöje med vare sig tränare, lagkamrater, publiken eller klubben som helhet ligger bakom stjärnans tankegångar. Bara viljan att utvecklas vidare som spelare.

- Om jag vill ta nästa steg inom europeisk fotboll, och dessutom ta mig till Confederations Cup och nästa VM, kan jag lika gärna göra det i min nästa liga.
Blir han kvar tänker Davies dock inte gråta floder över den saken, utan kämpa på pecis som vanligt.

- Händer ingenting i januarifönstret återvänder jag till Hammarby. Det är en win-win-situation för mig, även om jag uppriktigt sagt skulle vilja ha en ny utmaning, säger han.

Och potentiella sådana saknas inte. Davies amerikanska agent Lyle Yorks bekräftar att både franska Sochaux och en klubb i Bundesliga hört sig för om att värva honom, och att diskussionerna fortsätter med de förstnämnda.

En klar fördel med den typen av lösningar, anser forwarden, är att han i så fall slipper det "katastrofala" vintervädret i Skandinavien.

- När sommaren tar slut, runt september, förvandlas Sverige till Nordpolen. Dessutom har vi världens längsta försäsong. Men om jag stannar i Hammarby åker vi inte tillbaka förrän februari, vilket skulle vara väldigt skönt.


Källa:soccer america
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback