Mikkel Jensen lämnar Hammarby för Brommapojkarna

Bilden:Krissnacket är igång på allvar i Hammarby. Då lämnar lagkaptenen Mikkel Jensen skutan.


– Det känns jättekonstigt, jag spelade ju match med Hammarby så sent som i går (måndag). Jag mår jättedåligt av att lämna laget i det här läget och hade gärna stannat och hjälpt laget kvar, säger Mikkel Jensen till DN.se.

Dansken kom till Hammarby 2003 och har kontrakt året ut. Tidigare på säsongen diskuterade Jensen en förlängning med den nu sparkade sportchefen Lasse Eriksson.

Sedan har det varit tyst från Bajens sida, säger han.

– Jag har fått ett erbjudande på lång sikt i BP och de indikationerna har jag inte fått av Hammarby. Jag är 32 år och måste tänka på min framtid, säger Jensen som kommer att bo kvar på Södermalm i Stockholm och studera sociologi vid sidan av fotbollen.


Skadedrabbade Brommapojkarna ser Mikkel Jensen i första hand som mittback, en position han vikarierat på i Hammarby.

– Det har jag ärligt talat velat prova, så det ska bli kul.


Källa:www.dn.se/www.hammarby.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback