Pers resedagbok - fjällgolf vid Ramundbergets fot

Hej alla Sportfånar här kommer en liten resedagbok från min, Jontes (min polare) och mina föräldrars vistelse vid Ramundberget.

Tisdag 21/7:Då var det dags att lämna stugan i Vemdalen för att åka sista biten till Ramundberget där vi skulle bo på Fjällgården.Vi stannade dock först i Funäsdalen för att käka lunch innan vi kom fram till hotellet. Resten av dagen spenderade vi med att utforska hotellet och sen såg vi på filmen "Gone baby gone" på kvällen.

Onsdag 22/7:   Efter en relativt tidig frukost så fick vi skjuts av Göran och Eva till Ljusnedals 18-hålsbana, den var väldigt vacker och i fint skick. Det gick sådär att lira men det var verkligen en upplevelse med den fina naturen längs banan.

Bilden:Efter att vi kommit tillbaka till fjällgården så tog vi bara det lugnt och bastade och badade.Jag och Jonte såg sedan på filmen "I am legend".

Bilden:Farsan är nu redo att slå ut med drivern. det gick faktiskt riktigt bra för att vara första gången på länge...

Torsdag 23/7: Idag var det dags för första rundan på Ramundbergets 9-hålsbana som låg precis utanför hotellet. Det gick inte bra för någon av oss och banan var inte i något bra skick med dåliga greener och fairways.Resten av dagen gick återigen till bastande och sen en god middag med en singer/songwriter som spelade covers av bla Dylan och Springsteen.Kvällen avslutades med filmen "Carlito's way".

Fredag 24/7: Idag så lirade vi två varv på niohåls-banan med lunch mellan varven och sen våffla när vi var klara. gick klart mycket bättre för oss båda idag. Banan var dessutom i betydligt bättre skick idag. Efter rundorna blev det återigen bastande och film på kvällen denna gång "Gangs of New York".

Lördag 25/7: Eftersom det skulle regna idag så gjorde vi en utflykt till staden Röros i Norge, var drygt 10 mil dit. Det är en gammal gruvstad med vackra hus och gator. Där gick jag och Jonte runt och kollade i affärer innan vi träffade mina föräldrar igen för att fika innan vi åkte tillbaka till Ramundberget. På eftermiddagen gymmade vi och sen såg vi på filmen "Oxford Murders" på kvällen.

Söndag 26/7: Idag var det dags för hemfärd efter frukosten. Kändes definitivt lite sorgligt att lämna Ramundberget och det fina hotellet, vi trivdes jättebra där.Innan vi åkte hem så lämnade vi av Jonte vid stugan i Vemdalen eftersom hans familj skulle vara kvar där en dryg vecka till.

Bilden:Sammanfattningsvis så hade jag en underbart bra vecka i fjällen och det var riktigt kul att Jonte var med och att det blev mycket golf.

Per skrev och Göran plåtade en del.