Kenny Jönsson slutar precis som sin bror Jörgen


Bilden:Ishockeyspelaren Kenny Jönsson slutar. I en intervju med Helsingborgs Dagblad säger Röglespelaren att motivationen är slut. "Jag har inte glöden som krävs för att orka en säsong till", säger han till tidningen.

Kenny Jönsson har vunnit två OS-guld, 1994 och 2006. Han har tagit ett VM-guld, 2006, och två VM-brons, 1994 och 2009.

OS-gulden är det största han upplevt som hockeyspealre, tillsammans med de två gånger , 1992 och 2008, som Rögle gått upp i elitserien.

Nu ska 34-åringern, som jobbat som hockeyspelare sedan han gick ut gymnasiet i början av 90-talet, börja en ny karriär.

- Jag har ett eget företag och bland annat ska jag öppna en biltvätt i Ängelholm. Det kommer jag att satsa hårt på. Dessutom har jag blivit delägare i Kullamust, säger han.




Passa på att skicka din personliga hyllning och tackhälsning till Kung Kenny.

Nätmagasinet ger alla Rögle- och hockeysupportrar chansen att skriva sina hälsningar till Kenny som efter 18 framgångsrika säsonger på elitnivå nu tagit beslutet att lägga av.




[
Följ länken för att skicka din hälsning]


Källa:www.roglebk.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback