Uddamålsförlust 0-1 mot BK Åsen


HBG Sportfånarna – BK Åsen 0-1 (0-1)

Anders, Andreas C, Andreas H, Anton, Björn, Ahlman, Fredrik, Lukas, Patrik J, Pierre M, Pierre N, Richard S, Roland, Thomas, Ulf. Henrik H.

På tränarbänken:
Janne, Larsa

Ett närmast fullsatt HBG i gult mötte ett BK Åsen i rödsvart. HBG etablerade snabbt tryck på mittfältet och hade en del boll. Men vi hade även väldigt svårt att ta sig igenom deras försvar. De vände på kontringar och undertecknad fick göra en kvalificerad styrning i ribban samt se bollen försvinna förbi mig via HBG-ben i första halvlek. Inte helt rättvist men så är det.

Andra halvlek såg likadan ut. HBG har mycket boll men lyckas inte på sista tredjedelen. Jag får mota en del löpbollar och får göra en räddning på hela halvleken. Men i ärlighetens namn skjuter deras forward bollen på min hand mer än att jag räddar. Mot slutet har vi en del chanser och domaren släpper en solklar hemåtpass till Åsens favör. Mycket surt!

Nästa vecka blir det ”nattmatch”. Kl. 21.20 börjar den, på Farsta IP. Som vanligt.


Väl mött.
Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback