HBG allt närmare sin första seger

Matchrapport HBG Sportfånarna - Torpedo Kaliningrad (0-3 ) 2-4

Deltagare:

Anton,
Roland, Pierre M, Ulf, Henrik,
Ahlman, Erik, Richard, Patrik J,
Fredrik, Lukas,
Anders, Andreas C.

Fär en gångs skull är det ganska uppenbart var det brister i Sportfånarna. Försvaret var svajjigt idag, men undertecknad är den riktiga syndabocken. Jag bjöd ett par rejäla missar. Både vid Torpedos 2-0, då jag är helt skyldig till deras mål eftersom att jag istället för att släppa ut en boll snubblar på den och lägger upp perfekt för en inpetning. Klantigt är bara förnamnet. Sen missar jag en utboxning vid 3-0 och försvaret i övrigt släpper förbi en löpare på bortre så att bollen rasslar in.

Offensiven var å andra sidan riktigt bra idag även om den sista spetsen och det lilla flytet saknades. Fem bra hörnor efter varandra i första halvlek susade förbi, träffade virket och tippades ut. Där har vi otur och saknar den sista skärpan som behövs.

Som vanligt i år vinner vi andra halvlek och har där det mesta av spelet. Vi gör två mål. Ett mål där Patrik J grötar in bollen och ett där Henrik skjuter på distans och målvakten bjuder tillbaka. Tyvärr kontrar Torpedo in ett mål. De spelade mycket på kontring och när Erik klev ner på mittbacken i andra fick vi tydligare roller i backlinjen och det blev bättre. Hade vi lyckats avvärja det anfallet låg kvitteringsmålet i luften. Men vi spelar i alla fall väldigt bra i andra halvlek. När vi orkar ta några extra löpningar och börjar stressa tidigt är vi som vassast.


Nästa vecka dyker inte jag upp så då får någon annan stackare ställa sig i mål. Men jag håller tummarna och är säker på att HBG tar sin första seger nästa måndag.

Lycka till
Anton Bjurvald, burväktare.


P.S.
HBG kryssade mot IF Start i Geta på Åland i helgen. Matchen slutade 4-4
Rapport därfirån plus bildkavalkad är utlovad från Pierres sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback