Snöplig uddamålsförlust mot FC Södermalm på Farsta IP


FC Södermalm - HBG Sportfånarna 2-1 (2-0)
Deltagare: Anton, Björn, Roland, Pierre N, Pierre M, Ulf, Henrik, Ahlman, Erik, Richard, Andreas H, Patrik J, Patrick G, Fredrik.
Coachning: Lukas

Matchen mot FC Södermalm karakteriserades av hård press från bollskickliga motståndare och lite för ivrigt spel från HBG. Södermalm pressade på hårt men det var först i mitten av första halvlek som de fick hål på oss. Ett lågt inspel från kanten stöttes in av en helt omarkerad vänsterytter. Tyvärr räknade vi inte in våra motståndare tillräckligt bra. Andra baljan kom på hörna. Undertecknad gick upp och skulle boxa, men dålig kommunikation och otur ordnade så att jag slog bollen i nacken på Björn Lager. Bollen studsade på vår ytterback, som även vikarierade med bravur på mittbacksplatsen idag, via min näsa och in i mål. Snopet och oturligt.

I andra halvlek reducerade Sportfånarna. På en patenterad kontring gjorde vi 1-2 genom en snygg lobb av Pappa Patrik G, bollen framspelad av Henrik om jag inte missminner mig. Sedan vände turen, även om vi inte lyckades göra fler mål. Södermalm hade nämligen minst tre virkträffar samt några bollar tätt utanför stolparna.

På disciplinfronten ser vi Erik springa ifrån i kortligan. Nu uppe i tre gula på två matcher efter ett bryskt nedtagande. Dagens domare var ganska kinkig med frisparkarna om ni frågar mig.

Bilden:Pierre Navier undslapp ett klockrent gult kort för avsiktligt hands som inte ens blev frispark. Han hade dessutom mage att skrika hands på motståndarna i situationen efteråt. Rutinerat av vår gamle veteran.

Nästa match blir mot Geta på Åland på lördag och sen spelar vi återigen på måndag den 11 Maj på Farsta mot FC Torpedo Kaliningrad. Matchtid är kl. 19.05.

Väl mött.
Anton Bjurvald, burväktare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback