Conny Karlsson tränare i Helsingborg-i tårar på p.k.

Bilden: – Jag måste medge att jag fick lite tårar i ögon när det var klart att jag ska jobba i en ganska stor klubb i allsvenskan. Jag har ju mest varit i mindre klubbar, sade Conny Karlsson i ett välfyllt pressrum på Olympia.

Bilden: Sten-Inge Fredin t.h ordförande i Helsingborgs IF sedan 2003 lämnar över HIF-tröjan till tillträdande tränaren Conny Karlsson.

Det var i slutet på förra veckan som avtalet blev klart. Conny Karlsson ska träna Helsingborg under de tre närmaste tre åren. Han kommer att ingå i Helsingborgs nya organisation där han efterträder Bo Nilsson.

I rollen som huvudtränare och manager får Conny Karlsson ett övergripande ansvar för fotbollsdelen. Paul Myllenberg kvarstår som klubbdirektör.

– Man får lite större ansvar för spelarköp och budget så det är lite mer än en vanlig tränarroll, säger Conny Karlsson till Radiosporten.


FAKTA: CONNY KARLSSON

Ålder: 56 år.
Bor: Munka-Ljungby.
Spelarkarriär: IFK Oskarshamn, IFK Göteborg (1975-1982), Toronto Blizzard (1983-1984), Örgryte (1985-1987).
Merit som spelare: Vann Uefacupen 1982 med IFK Göteborg.
Tränarkarriär: Örgryte, Landskrona, Hamarkameraterna, FK Haugesund, Kalmar, Assyriska, Södertälje, Trelleborg, SFK Sparta, Assyriska. (TT)

 

Källa:www.sr.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback