"Foppa" och "Näsan" gör comeback i Modo-spelar utan lön


Bilden:Modo är på väg att få två jätteförstärkningar.
Peter Forsberg gör comeback i Modo redan i tisdagskvällens match mot Brynäs.Dessutom är Markus Näslund på väg att ta upp sin hockeykarriär igen. Näslund hoppas vara redo för spel inom några veckor.

Peter Forsberg har bestämt sig för att fortsätta karriären i Modo. Och han är spelklar redan till tisdagskvällens bortamatch mot Brynäs."Foppa" är med på Modos matchvärmning på förmiddagen och sätter sig sedan på spelarbussen med den övriga Modotruppen, skriver Örnsköldsviks Allehanda.

I ett pressmeddelande skriver dessutom Modo att Markus Näslund, som avslutade sin karriär i våras, börjar träna med laget i dagarna.

"Den här säsongen har jag följt Modo från läktaren och från styrelsebordet. Jag skall göra allt för att komma i form och hoppas att jag kan tillföra något även på rinken men som alla säkert förstår är det inte bara att gå in och prestera på den här nivån.\~ Jag längtar riktigt efter att få spela med Modo igen och just det faktum att Peter och jag får göra detta tillsammans är naturligtvis något som känns riktigt speciellt", säger Markus Näslund.


Bilden:Dan Hinote f.d. Colorado

 

P.s. HockeyExpressen.se kan avslöja att de även får sällskap i klubben av tidigare NHL-kompisen Dan Hinote från Colorado Avalanche.


- Hinote har varit uppe länge på marknaden. Det är en av flera spelare vi jobbar på just nu. Jag kan säga att vi har tre spår som är riktigt heta som vi jobbar intensivt med. Det ligger kontrakt ute på dem och så får vi se vad det kommer att bli. Det handlar om ekonomi och om spelarna kan tänka sig att komma hit eller inte, säger Modos sportchef Fredrik Andersson till HockeyExpressen.se.


Källa:Örnsköldviks Allehanda/www.modo.se/www.expressen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback