Hamrén hos Skavlan-tar ut sin första landslagstrupp på måndag


Bilden:Radiosportens Robert Tennisberg mötte den nya förbundskaptenen Erik Hamrén på språng  i kulvertarna under TV-huset efter inspelningen utav talkshowen, med norske programledaren Fredrik Skavlan i Stockholm i dag.


Lyssna! Erik Hamréns tankar som förbundskapten

 

Radiosporten lyckades träffa Hamrén för en snabb intervju, när han var på blixtvisit i Stockholm.

–Vilka är dina förväntningar?

–Det ska bli väldigt, väldigt spännande. Försöka vinna är nummer ett.

–Du kommer att fortsätta att träna Rosenborg fram till nästa höst, finns det inga problem med det?

–Självklart finns det problem med allt här i livet. Det finns väl inget i livet som är optimalt. Man ju välja här i livet antingen fokuserar du på problemen eller så fokuserar du på möjligheterna. Jag försöker se möjligheterna istället för problemen.

–Vad det gäller den assisterande förbundskaptenen, vad har du för tankar där?

–Vi ska hitta ett bra alternativ, men det finns inget klart.

–Vad tror du om din första trupp som släpps på måndag?

–Att få en så bra trupp som möjligt så vi kan gå ut och vinna. Jag har ingen koll på vilka som är tillgängliga, men det förväntar jag mig att vi får till ett bra lag där.

–Vad behövs för att det ska gå för landslaget framöver?

–Det som är viktigt är att få alla att tro på det hela. Så finns det stora möjlgheter att få bra resultat. Det finns många spelare som är bra och kan bli bra. Det ser väldigt spännande ut.

–Hur ser du på vilket spelsystem som ska användas?

–Det är det som är fantastiskt med fotboll, alla kan fotboll. Jag är inte så upptagen på sifferkombinationer, det viktigaste är hur man uppträder på dom här positionerna. De senaste åren har jag inte varit låst att det ska var ett sytem som gäller.

–Vad tycker du ska bli det häftigaste med det här jobbet?

–Jag tycker att det ska bli spännande att jobba med sveriges bästa fotbollsspelare, säger Erik Hamrén innan han kastar sig in i taxin mot Arlanda för att hinna med kvällsflyget till Oslo.


Källa:www.sr.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback