Jeglertz tackar nej till Djurgården fotboll


Bilden:Andrée Jeglertz är inte intresserad av att dela ledarskapet för Djurgården i fotbollsallsvenskan. Därför valde han i dag att tacka nej till tränarerbjudandet. Han vill inte ha delat ledarskap med nye tränaren Lennart Wass.


- Jag har funderat länge och det är det tuffaste beslutet jag har fattat i min karriär. Jag tror visserligen att ett delat ledarskap kan fungera, men personligen tror jag inte på att gå tillbaks till det efter det här året och att därmed inte kunna fortsätta på det sätt vi jobbat under hösten, säger Jeglertz till Djurgårdens hemsida. Djurgården får nu fortsätta att leta efter en ersättare.

- Det är givetvis mycket tråkigt, även om jag har full respekt för Andrées beslut. Vi har varit medvetna om Andrées osäkerhet och har därför redan flera tänkbara lösningar som vi nu i lugn och ro ska titta på, säger sportchefen Stefan Alvén.

Djurgården hoppas ha organisationen för A-laget klar senast när spelarna kommer tillbaka efter julledigheten.

 

Källa:www.dn.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback