Utdelningen av SM-pokalen i fotboll flyttas till Fotbollsgalan


Bilden:Fotbollsordföranden Lars-Åke Lagrell vill inte att söndagens stökiga segerceremoni på Gamla Ullevi ska upprepas och föreslår att utdelningen av SM-pokalen i fotboll flyttas till Fotbollsgalan.


I fredags kom beskedet att förhandlingarna mellan Hamréns norska klubb Rosenborg och Svenska Fotbollförbundet strandat. I lördags kommenterade Erik Hamrén händelsen.

- Jag ger inte upp innan kampen är avblåst. Jag hoppas att det blir jag, sade han i samband med en pressträff.

Samma önskan har Lars-Åke Lagrell.

- Vi vet att han vill flytta hem till Göteborg. Vi vet att han vill bli förbundskapten för Sverige. Vad vi inte vet är vilka ekonomiska villkor han har och det vill vi prata om, säger Lagrell.


När kan ett nytt möte med Hamrén äga rum?
- Det vet jag inte. Men det är prioriterat att få prata med honom. Vi måste även få veta om vi kan komma åt Erik det här året eller nästa.

 

Vem tar hand om landskampen mot Italien den 18 november?
- Det finns temporära lösningar. Vi har många duktiga instruktörer på förbundet som kan kliva in.




Källa:www.sr.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback