Peter Gerhardsson stannar i Häcken till 2014



Bilden:Häcken får behålla sin succétränare fyra år till. Peter Gerhardsson har skrivit på nytt kontrakt som sträcker sig till 2014. Under sitt första år som huvudtränare tog han Häcken till en för klubben historisk femteplats. Assisterande tränaren Christian Lundström är också klar på 4 år vilket gör att tränarduon följs åt mot nya gulsvarta mål.



Peter Gerhardsson  har uppmärksammats på många sätt under 2009. Under sitt första år som huvudtränare tog han Häcken till en, för klubben, historisk femteplats. Detta har naturligtvis gett eko i fotbolls- Sverige. Peter nominerades i kategorin “Årets tränare” på fotbollsgalan, han fick motta elitdomareklubbens pris till årets ledare i svensk fotboll. Han har jagats av flera andra klubbar såväl i Allsvenskan som internationellt. Under onsdagen tog han dock beslutet att förbli utmanaren från Hisingen trogen i 4 år till.

- Det känns mycket bra. Jag trivs otroligt bra på Hisingen och med laget. Jag känner att jag kan utvecklas som ledare här vilket naturligtvis är oerhört viktigt. Klubben och organisationen andas något helt nytt i fotbolls- Sverige och jag är stolt att arbeta och leva med en sån förening.

Sportchef Sonny Karlsson är även han väldigt nöjd med förlängningen.

- Jag är jättenöjd. Det visar på en trovärdighet i det vi gör att vi kan skriva så pass långa avtal. Vi pratar väldigt mycket om kontinuitet i det vi gör och det visar vi i allra högsta grad med denna förlängning.

Assisterande tränaren Christian Lundström är också klar på 4 år vilket gör att tränarduon följs åt mot nya gulsvarta mål.

 

Källs:BK HÄCKEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback