Andreas Johansson klar för Leksand


Bilden:Andreas Johansson är nu klar för Leksand och kommer att presenteras på en presskonferens under onsdagen uppgav hockeykanalen.se sent på tisdagskvällen.


Leksand leder den allsvenska tabellen efter nio omgångar men bättre ska det bli. Nu är det definitivt klart att NHL-meriterade Andreas Johansson spelar för Leksand resten av säsongen.

Johansson skrev kontrakt med ryska storklubben Salavat Julajev inför denna säsong men den ryska klubben rev kontraktet.

– Jag stukade foten en vecka innan seriestart och fick sedan en spruta. Vad det var i den vet jag inte men det blev en rejäl inflammation och då rev managern kontraktet och hänvisade till min gamla fotskada. Nu har jag fått behandling och har kunnat träna rejält, säger Johansson.

Anledningen att Johansson valde Leksand är enligt honom utmaningen.

– Leksand har varit på gång tidigare också, men då har det inte passat av olika anledningar. Jag känner till kulturen och lidelsen för hockeyn i Leksand och tycker inte det finns en större utmaning i Sverige. Det handlar inte om några jättepengar men det känns helt rätt för mig, säger Johansson.

Andreas Johansson ansluter till truppen på måndag och är därmed tillgänglig för spel när Leksand möter Mora på onsdag.


Källa:Hockeykanalen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback