Hammarbys hemsida bekräftar Michael Anderssona avhopp


Bilden:Hammarbys bekräftade på lördagen uppgifter om att klubbens vd Michael Andersson lämnar sitt uppdrag efter ett och ett halvt år på posten. Avgången skulle offentliggöras på måndag – dagen efter derbyt mot AIK.

– Jag har funderat länge på det här, och efter att ha lagt samman alla faktorer i vågskålen har jag efter samtal med familjen beslutat att säga upp mig från min tjänst som vd i Hammarby Fotboll AB, säger Andersson till klubbens hemsida.

– Bolagets ekonomi kommer att kräva ytterligare stora nedskärningar. Jag har inte lyckats förmedla en förståelse för de nödvändiga åtgärder som vidtagits hittills och inte heller lyckats förena dem med godtagbara sportsliga resultat. Dessutom har det funnits en hotbild att ta ställning till.

Andersson sitter dock kvar som vd tillsvidare, hur länge är ännu oklart.

För knappt tre veckor sedan avgick Hammarbys ordförande Staffan Thorsell sedan han tvingats ta emot flera hot som en följd av den sportsliga krisen för klubben.


Fakta:

Micke Andersson Namn: Michael ”Micke” Andersson.
Ålder: 50
Bor: Stockholm
Familj: Hustru och två döttrar.
Meriter som spelare: Tolv allsvenska säsonger med Hammarby, debuterade som 17-åring. Tre allsvenska säsonger med IFK Göteborg. Har spelat 10 A-landskamper för Sverige.
Meriter som ledare: Tränare Djurgården 1998–1999, tränare Malmö FF 2000–2001, klubbdirektör IFK Norrköping 2004-2007, vd Hammarby fotboll 2008–2009.


Källa:www.hammarbyfotboll.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback