"Henke" lägger av som spelare


Bilden:Henrik Larsson slutar som fotbollsspelare. Han gör sin sista match när Helsingborg möter Elfsborg i den sista allsvenska omgången den 1 november.

Larsson går ut med sitt beslut via agentfirman Sport Promotion.

– Jag vet nu att jag är hundra procent säker på mitt beslut att sluta. Jag är 38 år nu och det har varit tillräckligt, säger Larsson. Om framtiden säger Larsson:

– Jag ska tänka över vad jag ska göra. Först och främst behöver jag tid för att anpassa mig till livet efter fotbollen.

– Jag har njutit av min karriär och jag vill tacka alla som har stöttat mig under alla dessa år. Nu är det dags att göra något annat, säger Larsson.

Henrik Larssons långa karriär sträcker sig över 20 år. Hittills har han spelat 567 seriematcher och gjorde 324 mål.

Han representerade Högaborg, Helsingborg, Feyenoord, Celtic, Barcelona och Manchester United.

Larsson spelade 106 landskamper, den sista mot Danmark i VM-kvalet. Efter 0-1-förlusten på Parken meddelade han att han gjort sitt i landslaget.

– Vi i HIF har givetvis hoppats på att Sveriges största spelare genom tiderna skulle spela ytterligare en säsong, men respekterar Henriks beslut och känner oss oerhört tacksamma för allt han bidragit med och är stolta över att varit en del av hans fantastiska karriär, säger Helsingborgs IF:s sportchef Jesper Jansson till klubbens hemsida.

 

Källa:www.sport-promotion.nl




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback