Modo hoppas på Forsberg och Näslund


Bilden:Niklas Sundström och Andreas Salomonsson är skadade. Markus Näslund säger nej till en comeback. Då hoppas Modo på att Peter Forsberg ska komma tillbaka.

- Vi har goda förhoppningar om att han ska spela här, säger Modos sportchef Fredrik Andersson till Expressen på nätet.

Forsberg gjorde tre mål och fyra poäng på tre matcher när Modo tog in honom på ett veckolångt kontrakt i säsongsstarten. Forsbergs första prioritet är att spela i NHL, men han har inte uteslutit spel med Modo.

- Det är Peter vi avvaktar i dagsläget för att se vad som händer. Nu har han varit i USA och säkert diskuterat en eventuell framtid där. Vi sa att vi skulle höras när han kom hem och vi ska träffas under veckan, säger Andersson.

 

Markus Näslund säger nej till en comeback — ännu så länge. Han slutade med hockeyn efter förra säsongen och sitter nu i Modos styrelse. Många Modosupportrar vill se honom i laget.

- Jag har läst det, men jag har inte tränat med Modo som det också stått i tidningar. Jag har inte åkt skridskor på fem-sex månader, två jippomatcher är allt. Och jag är inte på gång för någon comeback, men man ska aldrig säga aldrig, säger Näslund till Örnsköldsviks Allehanda på nätet.

 

Källa:http://allehanda.se/start


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback