Thomas Enqvist ny Davis Cup-kapten


Bilden:Thomas Enqvist ersätter Mats Wilander som Davis Cup-kapten.– Jag vill inte ta ut något i förskott men har sagt att jag är intresserad, säger den förre världsfyran till sportbladet.se


Thomas Enqvist gör ingen hemlighet av att han vill ha jobbet. – Ja, det vill jag. Rent spontant skulle det vara jätteroligt. Det är en ära att bli tillfrågad. Vi svenskar brinner för Davis Cup, säger exproffset. Enqvist, som tidigare var bosatt i Frankrike, flyttade till Stockholm förra året och har under 2009 jobbat med Daniel Berta och de andra talangerna i Team Catella.

Thomas Enqvist är spelarnas val och deras röst väger tungt.


– Det är en förutsättning, att man har spelarnas förtroende, säger Enqvist. Det är ingen vågad gissning att Enqvist kommer att erbjuda kompisen Magnus Norman, som tränar Robin Söderling, jobbet som assisterande förbundskapten.


– Det får vi ta tag i när det blir klart. Först vill jag att alla bitar fallet på plats, säger Thomas Enqvist.

Sportbladet erfar att Enqvist officiellt kommer att presenteras som ny förbundskapten på torsdag, då Svenska tennisförbundet har styrelsemöte.

 

Källa:www.sportbladet.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback