Angående DC-diskussionen-Wilander och Pim-Pim vänner igen

Bilden:Davis cup-bråket där Joachim "Pim-Pim" Johansson kallade Mats Wilander för lögnare och Johansson själv sades behöva "en snuttefilt" är nu utrett.


Nedan följer vårt gemensamma pressmeddelande som skickades till media ikväll efter dagens mediabevakning angående mig, Wilander/Nyström och Lindstedt:

Joachim Johanssons deltagande i Davis Cup-matchen mot Rumänien har idag diskuterats flitigt i media. Idag har vi pratat igenom den uppkomna situationen och vi nu lagt allt bakom oss. Vi ser båda positivt på framtiden. Våra kommentarer kring det inträffade följer nedan.

Mats Wilander: ”Det skedde ett litet missförstånd när det gäller ”Pim-Pims” deltagande mot Rumänien. Vi tolkade tyvärr hans nej till träningslägret även som ett nej till att spela matchen. På senare år har det funnits en osäkerhet kring ”Pim-Pims” fysiska status. Han har lämnat walkover i några tävlingar och när vi tar ut en spelare till Davis Cup vill vi känna oss säkra på att han kan spela alla tre dagar. Därför har ”Pim-Pim” försvunnit lite från vår radar.

Jag vill betona att ”Pim-Pim” verkligen vill vara med i Davis Cup. De gångerna som han har tackat nej, så har han inte varit spelklar. Han har till och med offrat sig och ställt upp för laget vid några tillfällen när man inte kunnat kräva det, bland annat mot USA i semifinalen 2007.”

Joachim Johansson: ”Jag ringde idag upp Mats och vi pratade om det som hänt. Det var ett mycket bra samtal och vi redde ut situationen. Med en fortsatt bra dialog så tror jag inte att liknande missförstånd kommer att inträffa i framtiden.

Det är uppenbart att jag och Mats är väldigt olika som personer. Jag är mer noggrann och en god planering är viktigt för mig. Men även om vi kan ha olika åsikter om saker och ting, så respekterar vi varandra.

Jag förstår även att det finns andra personer som kan reagera när det uppstår ett missförstånd mellan en spelare och lagledningen. Det är naturligt eftersom vi ju alla vill lagets bästa.”

Därmed finner vi ingen anledning att diskutera det som har hänt något mer. Situationen är löst och vi har lagt det hela bakom oss.


Med vänliga hälsningar, Joachim Johansson och Mats Wilander


Pim-Pim

7 sep 09


Källa:www.pimpimacemanagement.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback