Detroit Red Wings släpper Johan Ryno till AIK


Bilden:AIK får en välkommen förstärkning i jakten på en plats i kvalserien.Detroit Red Wings släpper Johan Ryno - som spelar mot Troja i morgon.



- Vi träffade honom i söndags och vi sa till honom att vi vill att han ska spela för Grand Rapids. Men han vill åka hem så vi låter honom spela i Sverige, säger Detroits klubbdirektör Ken Holland till HockeyExpressen.se.

Johan Ryno landade i Stockholm på tisdagen och hann med ett träningspass med AIK.
I morgon spelar han i AIK:s bortamatch mot Troja-Ljungby.
Ryno spelade så sent som i helgen för Detroit Red Wings mot Toronto.
- Jag kände väl att det gick helt okej på campen, men när jag inte fick en NHL-plats så kände jag att jag hellre spelar i AIK, säger Ryno till HockeyExpressen.se.

– Det är jättekul att Ryno är tillbaka, säger AIK:s sportchef Anders Gozzi. Han kommer att tillföra ännu mer spetskompetens till laget. Troligtvis spelar Ryno tillsammans med Christian Sandberg och Daniel Bång.

Källa:www.expressen.se/www.aik.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback