Dulee Johnson petas inför derbyt i kväll efter försovning



Bilden: – Jag försov mig. Jag ställde klockan men hörde den inte, säger 24-åringen. Så här såg AIK:s hemsida ut idag. Det är skönt att det finns humor i Solnas AIK.


Klockan 8.45 på söndagen samlades AIK-truppen på Karlbergs IP för matchgenomgång inför derbyt. Alla som skulle vara där fanns på plats – utom Dulee Johnson som dök upp närmare två timmar senare.

– Jag försov mig. Jag ställde klockan men hörde den inte, säger 24-åringen.

Beskedet från tränaren Mikael Stahre kom snabbt: du är petad. AIK:s mittfältsstjärna Dulee Johnson försov sig till fotbollsträningen. Straffet: Han petas och missar kvällens derby mot Djurgården.

– Missar man samlingen där vi har genomgång inför matchen så spelar man inte, säger klubbens sportchef Björn Wesström.


Källa:www.dn.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback