”Foppa” gör elitseriecomeback mot Frölunda i morgon


Bilden:Modos elitseriepremiär mot Frölunda blir hetare än någonsin. Med i laget finns Peter "Foppa" Forsberg. "Jag kör i morgon", säger Peter Forsberg till Expressen.


Forsberg har tränat med Modo de senaste veckorna och har även gjort två träningsmatcher med klubben under en turné till Schweiz.

- Har jag gjort en sex-sju comebacker tidigare kan jag väl göra en till, säger Forsberg till Modos hemsida.

- Nej skämt åsido. Jag har kämpat hårt i sommar och i höst och gjort en jätteoperation. Därför vill jag ge det här ytterligare en ärlig chans.

Peter Forsberg har fått ett tryout-kontrakt på en vecka. Det innebär förutom matchen mot Frölunda även spel mot Djurgården på lördag och HV 71 på tisdag.

Forsberg kan spela med Modo ända fram till NHL-säsongen startar 2 oktober, utan att äventyra en eventuell övergång till en klubb i Nordamerika.

 

Senast spelade Peter Forsberg två matcher med MODO Hockey i turneringen i Schweiz i slutet av augusti.
- Då var jag grymt dålig och beredd lägga av för gott, men på sistone har det känts bra, säger Peter. Nu tar jag en match i taget.

Senast han var med i Elitserien var efter LG Hockey Games i februari. Då spelade han hemmamatcherna mot Skellefteå (mål direkt) och Djurgården (två målpass), men var tvungen hoppa av efter matchvärmningen i match tre mot HV 71, också hemma.


 

FAKTA : PETER FORSBERG

Född: 20 juli 1973 i Örnsköldsvik.

Klubbar: Modo -1994 samt 2004—2005 och 2009, Quebec 1994—1995, Colorado 1995—2001 samt 2002—2004, Philadelphia 2005—2007, Nashville 2007.

Meriter: 98 A-landskamper. VM-guld 1992 och 1998, OS-guld 1994 och 2006. Stanley Cup-mästare med Colorado 1996 och 2001. Vinnare av NHL:s poängliga 2002—2003.

Utmärkelser: NHL:s mest värdefulle spelare 2002—2003 (Hart trophy), årets nykomling i NHL (1995).

Aktuell: Aviserar comeback i Modo i elitseriepremiären mot Frölunda i morgon torsdag.

 

Källa:www.modohockey.se/TT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback