HBG kryssade tyvärr mot BK Åsön-en omgång kvar!


HBG- BK Åsön 2-2 (0-0)
Mål: Henke, Rickard


Hbg startade i högt tempo och kontrollerar helt matchen.
Anfallarna med bla Pierre M och Anders sätter stor press på
deras försvar. Tyvärr gör vi inget mål.
I början 2:a halvlek tappar vi lite av initiativet och Åsön gör turligt mål efter en
hörna. Sen visar vi moral genom att först göra 1-1 via Henke på pass från Roland
och sen gör Rickard (för 3:e matchen i rad) fint mål på frispark.
Vi är på väg mot vår 3:e raka vinst med med 5 min kvar gör motståndarna mål
lite turligt igen efter inkast. Kändes lite surt!
Men 3 raka matcher utan förlust är bra med tanke på hur vi inledde serien.
Vår 1:a halvlek var kanske årets bästa! Alla i laget kämpade mycket bra, men
några av oss, (bla jag), orkade inte riktigt på slutet vilket var en orsak till att de
kvitterade.


Vid pennan
Pierre



p.s. Vad jag kan läsa ut från Korpens hemsida så är det det bara en omgång kvar detta
spelår. Rätta mig om jag har fel. Och då möter HBG serieledarna Zamalaj de Ghavámas.
Som egentligen inte har någoto att spela för.De har redan vunnit serien genom
segern mot Solberga i går.

Skulle väl sitta fint med en seger och en bra avslutning på säsongen för HBG:S del!

mvh
Lasse Ö




Zamalaj de Ghavámas - Solberga Super Stars 2 - 0
IF Söderkamraterna - FC Södermalm 4 - 0
HBG Sportfånarna - BK Åsön 2 - 2
FC Inzo - FC Torpedo Kaliningrad 2 - 2



Zamalaj de Ghavámas 13 10 3 0 34 - 8 33
FC Inzo 13 8 4 1 35 - 13 28
FC Torpedo Kaliningrad 13 6 4 3 23 - 20 22
FC Södermalm 13 5 4 4 23 - 18 19
BK Åsön 13 4 2 7 15 - 19 14
HBG Sportfånarna 13 3 2 8 16 - 26 11
----------------------------------------------------------------------
Solberga Super Stars 13 2 4 7 14 - 28 10
IF Söderkamraterna 13 1 3 9 6 - 34 6



Källa:Stockholmskorpen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback