Thom Åhlunds första dag på nya jobbet



Bilden:Thom Åhlund har haft sitt första träningspass som huvudtränare i Hammarby. Han har ytterligare fem dagar på sig att jobba med laget innan söndagens möte med Örebro på Söderstadion.

Han leder laget säsongen ut. Uppdrag: Att rädda kontraktet. Hammarby huserar just nu på kvalplats, när nio omgångar återstår av säsongen.

- När jag fick förfrågan tänkte jag framför allt på att det är så kort om tid. Och att jag inte har jättekännedom om gruppen. Men någonstans kittlade det ändå, berättar han.

- Jag är fullständigt övertygad om att vi spelar i allsvenskan nästa år, säger han.


Fakta:Thom Åhlund

Född: 17 februari 1953 i Stockholm.

Klubbar som spelare: Brommapojkarna, Hammarby (224 allsvenska matcher mellan 1973 och 1983).

Landskamper: Fyra, under hösten 1979.

Tränare: Skövde (spelande tränare), Friska Viljor, Umeå FC, Syrianska, Farsta, Hammarby (assisterande tränare 2002—2007). Sportchef för ungdomsverksamheten i Hammarby sedan december 2008, men tjänstledig hösten 2009 för att då leda klubbens A-lag i allsvenskan.

Aktuell: Har tagit över tillfälligt som Hammarbys allsvenska fotbollstränare.




Källa:www.hammarbyfotboll.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback