Stahre till Grekland - Wesström tar över AIK fotboll


Mikael Stahre har sagt upp sig som chefstränare för AIK med omedelbar verkan, för att istället bli tränare för grekiska Panionios FC som spelar i den grekiska förstaligan. Ny chefstränare blir t.h. Björn Wesström, som också fortsätter som sportchef. Jens Andersson anställs som scoutingchef.

– Tidpunkten är inte den jag önskat, men att vara chefstränare i AIK är det finaste jobbet man kan ha i Fotbolls-Sverige, säger Björn Wesström.

– Björn Wesström är den naturlige efterträdaren till Mikael Stahre. Vi har gjort vad vi har kunnat för att behålla Mikael, men han har bestämt sig för att ta den här chansen, säger Mats Gustavsson, ordförande för AIK Fotboll AB.

– Det här är helt och hållet mitt eget beslut, säger Mikael Stahre. Jag har hela tiden känt AIK:s stöd, men vill pröva min förmåga i en internationell klubb. Det är få svenska tränare förunnat att få arbeta utanför Skandinavien.

 

– Det är ledsamt och trist. Samtidigt önskar jag honom lycka till, säger AIK:s back Nils-Eric Johansson till TT.

– Han har varit en viktig del för oss, framför allt förra året men även i år. Han lämnar inte på något sätt för att det har gått dåligt, utan för att han har fått chansen utomlands.

 

Ο Πανιώνιος ΓΣΣ ΠΑΕ ανακοινώνει την πρόσλήψη του κ. Mikael Stahre στη θέση του πρώτου προπονητή της ομάδας.
Ο κ. Stahre θα παρουσιαστεί επίσημα τις προσεχείς ημέρες.


Επιστροφή




Källa:www.aikfotboll.se/www.panionios.gr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback